Nya eller förändrade lokaler Privat näringsliv

Nya eller förändrade lokaler?

Processen med nya eller förändrade lokaler innebär ofta många olika arbetsuppgifter.

Som samordnare ser vi till så att allt är på plats för att ni ska kunna flytta in utan att behöva tänka på allt som måste ordnas. Vi hjälper er med att samordna vissa delar alternativt tar vi ett helhetsansvar.

Nedan följer några exempel på de tjänster som vi erbjuder:

 

  • Upprättande av tidplan.
  • Inventering av befintlig inredning.
  • Funktionsanalys och projektering av ny och befintlig lös inredning (AutoCAD).
  • Återvinning alternativt försäljning av befintlig inredning som inte ska användas i de nya/förändrade lokalerna.
  • Upphandling av städföretag för slutstädning i de gamla lokalerna.
  • Upphandling av avtal med städföretag för de nya/förändrade lokalerna.
  • Upphandling av avtal med växtinredare.
  • Upphandling av lös inredning.
  • Beställning av ny inredning.
  • Granskning av ordererkännanden gällande ny lös inredning t.e.x. arbetsbord, inredning för konferensrum, fika, miljöstationer, belysning AV-produkter m.m.
  • Leveransplanering.
  • Mottagning av gods.
  • Mottagning av montörer samt ser till så att all inredning placeras och monteras på överenskommen plats enligt inredningsritning.
  • Upphandling av elektriker för montering av de el-arbeten som berör miljö och arbetsbelysning, AV-teknik o.s.v.
  • Inköp av alla de produkter som behövs i fikadelen, koppar, fat, bestick...
  • Inköp av kontorsmaterial.

"I januari 2016 samordnade vi IP-Onlys flytt från Västra hamnen till nya lokaler i Glasvasen, Malmö".